• تهران، شهرآرا، خیابان آرش مهر، روبروی درب بوستان شهرآرا، پلاک 54
  • شماره تماس 09369851365 _ 88283410 _ 88251222 -021

بهترین آموزشگاه دف در تهران

بهترین آموزشگاه دف در تهران و انتخاب آن نکات ضروری و مهم دارد که قبل از شروع به انتخاب آموزشگاه و یادگیری دف باید آنها را بدانید.

بهترین آموزشگاه دف نکات ضروری و مهم دارد که قبل از شروع به یادگیری و انتخاب آموزشگاه باید آنها را بدانید و انتخابی درست و مطمئن داشته باشید. در این مطلب سعی می کنیم راجع به بهترین آموزشگاه دف نکات مهمی را در اختیارتان بگذاریم.  

امروزه دغدغه همه هنرجویان این است که بهترین آموزشگاه دف با قیمت مناسب کجا است و چگونه آن را انتخاب کنند. و بهترین روش تدریس و یادگیری در دف چگونه است. در این مطلب تلاش شده راهنمایی مناسب در انتخاب بهترین آموزشگاه دف و بهترین روش های یادگیری ساز دف برای علاقه مندان گفته شود.

آموزش دف

بهترین آموزشگاه دف

ساز کوبه‌ای دف سازی است جدایی‌ناپذیر در موسیقی سنتی ایران است. این ساز سنتی علاوه بر همراهی با سایر سازها، در بسیاری از دورهمی‌ها و کنسرت‌ها نیز به‌صورت تکنوازی نواخته می‌شود. شاید با شنیدن صدای این ساز، به آن علاقه‌مند شده و به فکر یادگیری دف افتاده باشید و به دنبال بهترین آموزشگاه دف باشید؛ در این مطلب به این موضوع پرداخته ایم و می توانید از آن استفاده کنید.

بعضی از علاقه مندان به ساز دف در ابتدا قیمت کلاس دف در تهران را چک می کنند و به دنبال دوره های ارزان قیمت هستند. اما این به این نکته که کیفیت ارائه خدمت باید در اولویت انتخاب شما قرار بگیرد توجه داشته باشید. در این میان پرداختن هزینه ای مناسب و گذراندن دوره آموزش دف در تهران توسط یک مدرس خوب چیزی است که اغلب هنرجوها در جستجوی آن هستند.

مهم ترین عامل تاثیرگذار بر روی قیمت کلاس دف در تهران، مدرس مجرب و با تجربه و معروف و رتبه آموزشگاه موسیقی، و خصوصی یا گروهی بودن کلاس دف در تهران است.

تمامی علاقه مندان به ساز دف معمولا مدتی را در جستجوی بهترین آموزشگاه دف در تهران می گذرانند. شعارهای تبلیغاتی مختلفی مبنی بر بهترین کلاس دف در تهران بر روی تراکت های تبلیغاتی و یا آگهی های اینترنتی مشاهده می شود. اما مسئله در این است که چگونه اعتماد کنیم. برای یافتن بهترین آموزشگاه دف در تهران لازم است به آموزشگاه های معتبری مراجعه کنیم که آموزش دف در تهران را در برنامه خود دارند و دارای مدرسین با تجربه و دارای تحصیلات کافی در زمینه موسیقی بوده و تجربه لازم در این امر را داشته باشند.

گروه نوازی دف

کلاس دف در مرکز تخصصی موسیقی شهرآوا واقع در غرب تهران (آکادمی موسیقی شهرآوا) به دو صورت گروهی و اختصاصی برگزار می گردد. هر کدام از این دوره ها تفاوت هایی دارد و هر یک مناسب با استعداد و مهارت هنرجو است. اما کسانی که تمایل به کلاس های گروهی دارند باید در نظر بگیرند که ابتدا باید کلاس خصوصی دف را شرکت کنند تا بتوانند در کلاس گروهی با هنرجویان دیگر خود را تطبیق دهند و مهارت لازم را کسب کرده باشند.

دوره های گروهی دف  

در تمرینات دف نوازی که هفته ای یک جلسه ی دو ساعته است، فواید بسیار زیادی دارد؛ از جمله تقویت دست نوازندگان و افزایش درک ریتم که در تمرینات گروهی باعث می شود با تمرین های پی در پی انگشتان و مچ دست قوی تری در نوازندگی پیدا کنند و ریتم ها را بهتر درک کنند و بشناسند. همچنین تمرینات گروهی باعث افزایش تسلط بر همنوازی با سازهای کوبه ای و یا ملودی دیگر، و با همنوازی با آهنگ های معروف نوازندگی و درک ریتم هنرجویان بسیار تقویت می شود. تقویت اعتماد به نفس نوازندگان و تسلط بر اجرای تکنوازی ها از دیگر آثار مفید تمرین گروهی های دف می شود.  

عکس گروه نوازی دف

مدرسین دف آموزشگاه موسیقی شهرآوا و سوابق آن ها

در آموزشگاه موسیقی شهرآوا مدرسین مجرب و پر تجربه و مهارتی مانند آقای کیانوش مرادی و دانیال فاضلی مشغول به تدریس هستند.

در تمرینات گروهی دف نوازان باستان به سرپرستی کیانوش مرادی در آموزشگاه موسیقی شهرآوا، هفته ای یک جلسه به مدت ۲ ساعت برگزار می شود. روال گروه نوازی دف به این صورت است که هنرجویان پس از یادگیری اولین ریتم دف نوازی در کلاس خصوصی خود به این تمرینات گروه نوازی وارد شده و زیر نظر سرپرست گروه، تمریناتی را که با کل گروه همراه باشد، اجرا می کنند.

هدف از این تمرینات گروهی آمادگی دست و ذهن هنرجویان و افزایش درک ریتم آن ها برای زیباتر نواختن و انجام کنسرت های رسمی در تهران و سایر شهرها می باشد.

کیانوش مرادی

همچنین دانیال فاضلی مدرس دف و دیگر ساز های کوبه ای آموزشگاه موسیقی شهرآوا با ۱۲سال سابقه تدریس و سرپرست گروه دفنوازان کژال است.

آقای فاضلی مولف کتاب حکایت های دف است که برای شروع یادگیری دف برای هنرجویان با همین کتاب است.

آقای فاضلی مدرس آموزشگاه موسیقی شهرآوا در تابستان ۱۳۹۵  با برگزاری تمرینات گروهی اقدام به گسترش گروه دف نوازان کژال در پایتخت نمود. سر انجام در۲۲ آذرماه۱۳۹۷ کنسرت خود را به عنوان اولین گروه کشور متشکل از اعضا تهران و اصفهان در برج آزادی تهران برگزار کرد.

 از دیگر افتخارات گروه دف نوازان کژال به رهبری دانیال فاضلی می توان به برگزیده شدن در فستیوال بین المللی ترکیه تابستان ۹۸ به عنوان گروه برتر و افتخار آفرینی برای میهن عزیزمان اشاره کرد.

آقای دانیال فاضلی مجموعه “حکایت های دف” را که شامل سه جلد مقدماتی، متوسط و پیشرفته است که اولین جلد آن هم اکنون به چهارم با نسخه فارسی و انگلیسی رسیده است نوشته است.

دانیال فاضلی

انتخاب بهترین آموزشگاه دف

در آموزشگاه موسیقی شهرآوا امکان برگزاری کلاس‌های مجازی و آنلاین برای علاقه‌مندان در سایر استان ‌ها نیز فراهم گردیده است.

با تشخیص مشاور آموزشگاه بنا بر تشخیص استعداد خاص و یا موردی خاص راهنمایی می شوند تا ساز تخصصی خود را انتخاب کند. در مواردی هم نیاز به آموزش هایی تخصصی در کنار گروه است.

در نهایت آموزش ها در کلاس های خصوصی، در راستای همان دوره های گروهی خواهد بود ولی به شکلی متفاوت و با زمان کلاسی جدا ولی باید به خاطر داشته باشید که انتخاب این دو روش بنا به تشخیص استاد است.

مهمترین ملاک برای انتخاب یک آموزشگاه این است که تلاش کنید تا متوجه شوید هر آموزشگاه برای تدریس سازهای مختلف چگونه و از چه روشی استفاده می کند. خدماتی که ارائه می‌کند چیست و نظر سایر هنرجویان را بپرسید. آموزشگاه موسیقی شهرآوا واقع در منطقه شهرآوا در غرب تهران، پس از تایین سطح، و انتخاب ساز تخصصیشان، بعد از مدتی که پیشرفت کردند وارد کنسرت های هنرجویی می شوند و پیشرفته تر که شدند، اعزام به کشورهای خارجی و اجرا در کشورهای غربی در برنامه آموزشی آموزشگاه موسیقی شهرآوا است. 
هنگام انتخاب آموزشگاه موسیقی به نکاتی نظیر نظم کاری مجموعه، اساتید ساز مورد نظر، خدمات آنلاین آنها، مبالغ و هزینه‌ی ترم و در مورد حضور و غیاب و جلسات جبرانی مطلع باشید آگاه و مطمئن شوید.

آموزشگاه موسیقی شهرآوا به عنوان تخصصی ترین مرکز آموزش سازهای کوبه ای و انواع سازهای ایرانی و غربی، در غرب تهران است. آموزشگاه موسیقی شهرآوا با متدهای خاصی، مناسب کودکان و همچنین روش ویژه برای بزرگسالان در آموزش کلیه سازها فعالیت دارد. در آموزشگاه دوره های سازهای کوبه ای، توسط اساتید دوره دیده و مجرب در بخش های گروهی و خصوصی برگزار می گردد. 

دانیال فاضلی ارکستر
آخرین مطالب
مطالب مرتبط
آموزش دف برای کودکان

آموزش دف برای کودکان

بهترین روش برای آموزش دف به کودکان
عکس دف

هزینه آموزش دف

هزینه های آموزش دف و سازهای کوبه ای دیگر
انواع دف

لیست قیمت انواع دف

انواع دف و قیمت آن ها
آکادمی موسیقی شهرآوا

دپارتمان سازهای کوبه‌ای

Shahravamusic95@gmail.com

۸۸۲۵۱۲۲۲