• تهران، شهرآرا، خیابان آرش مهر، روبروی درب بوستان شهرآرا، پلاک 54
  • شماره تماس 09369851365 _ 88283410 _ 88251222 -021

۵ نکته مهم قبل از آموزش ویولن

۵ نکته مهم که قبل از آموزش ویولن که باید به آنها توجه کنید

اولین نکته قبل از شروع آموزش ویولن این است که باید ساز خود را بشناسید و اطلاعات کافی درباره ی نحوه ی آموزش و خود ساز را بدست آورید.

ویولن سازی جهانی و ارکسترال است و از طرفداران زیادی برخوردار است. 

هرساله افراد زیادی هستند که اقدام به فراگیری این ساز می کنند که بعضی از آن ها این ساز را ادامه می دهند و بعضی در ابتدا از آموزش سرباز میکنند چرا که ممکن است از آگاهی لازم درباره ی آموزش ساز برخوردار نباشند و قبل از آموزش به بعضی نکات دقت نکرده اند. بهتر است قبل از شروع آموزش ساز کمی مطالعه انجام دهید و تا می توانید اطلاعات لازم را کسب کنید. در این پست قصد داریم یک آگاهی کلی به شما بدهیم وشما را از بعضی نکات آگاه کنیم. قبل از شروع و اقدام برای یادگیری حتما به نکات لازم توجه کنید  و خود را کاملا آگاه کنید.

نوازنده دختر ویولن

شناخت کامل ساز ویولن

ویولن چیست ؟

 قبل از شروع یک ساز باید حتما ساز مورد نظر خود را بشناسید. باید بدانید سازی که انتخاب کرده اید چه نوع سازی است و چگونه نواخته می شود.

ویولن سازی زهی آرشه‌ای است. ویولن کوچک‌ ترین عضو خانواده زهی است.

ویولن روی شانه چپ نوازنده قرار می‌گیرد و آرشه در دست راست نوازنده نگه داری می شود. برای به صدا در اوردن صدای ساز آرشه را روی سیم ها می کشیم.

 سیم اول نت می است ، لا سیم دوم ، ر سیم سوم ، و سل سیم چهارم است.

برای شروع چه ویولنی تهیه کنیم؟

 همیشه قبل از شروع آموزش هر سازی باید ساز مورد نظر را تهیه کنیم. باید ساز خود را بر اساس نیازهای خود خریداری کنید. این موضوع که چه سازی برای ما مناسب است بستگی به این دارد که لول و سطح ما کجاست؟

عکس ویولن

برای آموزش ویولن چه استادی انتخاب کنیم؟

یکی از مهم ترین نکته ها در آموزش ویولن انتخاب استادی مناسب است. استاد یا مدرس حتما باید از لحاظ دانش موسیقی غنی باشد و بتواند نیاز شما را در موسیقی برآورده کند. انتخاب استادی نامناسب و نه تنها وقت و انرژی شما را هدر می دهد بلکه ممکن است هنرجو را زده و دلسرد کند. سعی کنید قبل از شروع کلاس یه جلسه مشاوره و معارفه با استاد داشته باشید تا بفهمید آیا تایپ شخصیت استاد مورد علاقه شما می باشد یا نه. ارتباط استاد و هنرجو بسیار مهم است. اگر استاد خود را دوست داشته باشید قطعا از حاضر شدن در کلاس لذت میبرید اما برعکس اگر استاد خود را دوست نداشته باشید و شخصیت استاد مورد علاقه ی شما نباشد از شرکت در کلاس لذتی نمیبرید.

چه آموزشگاهی برای آموزش ویولن مناسب است ؟

سعی کنید آکادمی مورد نظر خود را بر اساس نیازها و علایق خود انتخاب کنید. نکته مهم در انتخاب پرسنل و کادر مدیریتی است. سعی کنید آکادمی که برای آموزش ویولن انتخاب می کنید از مدیریت و پرسنل عالی برخوردار باشد . مدیریت نقش مهمی در یک آموزشگاه موسیقی دارد. مدیریت خوب همیشه سعی بر حل مشکلات دارد و تمام اعمالی که باعث بهبود و پیشرفت کلاسهای آموزشی و هنرجویان می شود را انجام می دهد و صورت لزوم اقدام بر تغییرات لازم می نماید. سعی کنید به نیاز های خود هنگام انتخاب یک آکادمی دقت فرمایید. مثلا اگر وقت کافی برای طی کردن مسیر طوولانی یا پرترافیک و شلوغ را ندارید سعی کنید آکادمی محلی در نزدیکی منزل خود انتخاب کنید

ویولن دخترونه

برای آموزش ویولن از کجا ساز تهیه کنیم؟

کیفیت ساز از مهم ترین نکات مورد توجه قبل از شروع ساز است.  اینکه چه سازی مناسب سطح و لول شما است نیز حائز اهمیت است. سعی کنید به هیچ عنوان از شخصی که نمی شناسید و قابل اعتماد نیست ساز خریداری نکنید. ممکن است سازی غیر استاندارد و خراب را به جای ساز سالم به شما بفروشند. حتما به این نکته دقت کنید که شما در خرید ساز هیچگونه توانایی و مهارتی ندارید پس سعی کنید حتما از یک فرد مورد اعتماد و فردی دارای تخصص در زمینه ی خرید ساز کمک بگیرید. بهتر است از فروشگاه های معتبر دارای ضمانت کیفیت و تائیدیه استاد ساز خریداری کنید. فروشگاه های بزرگ و معتبر معمولا مشاوره ای جهت خرید ساز به شما ارائه می دهند که بهترین گزینه را با توجه به بودجه در اختیار شما قرار می دهد.

آموزش مبانی و نت خوانی قبل از شروع آموزش ویولن

البته دقت داشته باشید که این نکته ضروری و اجباری نیست ولی می تواند تاثیر مثبت داشته باشد و به آموزش شما کمک کند. مطالب نت خوانی و تئوری موسیقی می تواند یک پیش زمینه برای شما ایجاد کند و یک چشم انداز کلی به شما بدهد همچنین در طی اموزش کار شما و مدرس را راحت تر می کند. البته باز هم لازم به ذمر است که اجباری در این  موضوع وجود ندارد و در طی آموزش شما این مطالب را کم کم فرامیگیرید و استاد پله پله مطالب تئوری و نت ها را به شما در طی آموزش ساز اموزش می دهند. شما می توانید برای آموزش ویولن به صورت اصولی و کامل به صفحه آموزش ویولن مراجعه نمائید.

آخرین مطالب
مطالب مرتبط

آسان ترین سازهای ایرانی

ساده ترین سازهای ایرانی کدامند

سخت ترین سازهای جهان

سخت ترین سازهای جهان کدامند

همه چیز درباره ساز هنگ درام

هنگ درام ساز نسبتا گران قیمت
آکادمی موسیقی شهرآوا

دپارتمان سازهای کوبه‌ای

Shahravamusic95@gmail.com

۸۸۲۵۱۲۲۲