• تهران، شهرآرا، خیابان آرش مهر، روبروی درب بوستان شهرآرا، پلاک 54
  • شماره تماس 09369851365 _ 88283410 _ 88251222 -021

معرفی بهترین کلاس‌های ویولن

بهترین کلاس ویولن چه خصوصیاتی دارد؟

بهترین کلاس ویولن خصوصیات و ویژگی های مهمی دارد که اگر هر یک از خصوصیات رعایت نشود ممکن است کلاس ما بی فایده باشد و پیشرفتی حاصل نشود. همه ما وقتی یک ساز را میبینیم و یا صدای سازی را می شنویم و به آن علاقه مند می شویم قصد یادگیری آن ساز را می کنیم و راه های مختلفی که برای یادگیری است را امتحان میکنیم. در حال حاضر با پیشرفت تکنولوژی و اینترنت و فضای مجازی روش های زیادی برای یادگیری یک ساز وجود دارد. یک هنرجو در شروع ممکن است کمی گیج شود که کدام روش را انتخاب کند و کدام روش برای اموزش مناسب است. در این پست قصد داریم بهترین و مناسب ترین راه های آموزش را به شما معرفی کنیم. 

قبل از هرچیز شما باید به چند نکته توجه کنید. که این نکات مهم را برای شما تیتر بندی کردیم.

الف : سازی که انتخاب کرده اید چه سازی است؟

ب: چه معلمی برای شما مناسب است ؟

پ : چه مرکز آموزشی یا آکادمی را برای یادگیری انتخاب می کنید ؟

ج : قصد شما از یادگیری ساز چیست ؟

د : در چه سطحی قرار دارید ؟

در ذهن خود خوب تمامی موارد بالا را مرور کنید و به آنها پاسخ دهید. اگر تکلیف شما با خودتان مشخص باشد و با خود و اطرافیانتان رو راست باشید می توانید بهترین تصمیمات را در یادگیری هر سازی بگیرید.

عکس ویولن گروهی

خصوصیات مهم کلاس ویولن

چه سازی را برای یادگیری انتخاب کردید ؟

قطعا آموزش و ساز و درجه سختی و آسانی همه ی سازها باهم یکسان نیستند. برای مثال اموزش و یادگیری سازی مثل ویولن با سازی مانند هارمونیکا (ساز دهنی ) یا کالیمبا یکی نیست. ویولن سازی نسبتا سخت و مشکل است چرا که این ساز دارای ۴ سیم و یک ارشه است و انگشتان برای نواختن هر نت باید در فواصل مشخصی از هم قرار گیرند و ارشه روسیم ها کشیده می شود که ارشه کشی نیز دارای تکنیک های خاص و حساسیت های خاص و سختی خاص خود است. پس در شروع یادگیری این ساز باید حساسیت زیادی بکار برد چرا که ساز سختی را برای یادگیری انتخاب کردیم و باید در همان ابتدا خود را اماده کنیم که در یادگیری این ساز باید صبر و بردباری داشته باشیم یا اگر فرزندتان قصد یادگیری این ساز را دارد از فرزند خود توقع نداشته باشیم که بعد از چند جلسه برای ما چند اهنگ بنوازد. صبر داشته باشید و در تمامی مراحل با کودک خود همراه باشید و او را تشویق کنید و به او انگیزه دهید.

کلاس ویولن آنلاین یا حضوری ؟

امروزه با پیشرفت تکنولوژی کلاس های مجازی و پکیج های زیادی در بازار هستند که می توانید از آنها برای اموزش ویولن کمک بگیرید. آموزش های آنلاین و آفلاین برای افراد پر مشغله گزینه ی خوبی به شمار می رود و برای صرفه جویی در وقت مناسب است. البته دقت کنید که آموزش آنلاین و آفلاین را نزد فردی مطمئن دارای علم موسیقیایی فرابگیرید چون اشتباه یاد گرفتن بدتر از یاد نگرفتن است. اما در ساز ویولن ممکن است آموزش حضوری راحت تر و بهتر باشد و استادی که در کنار شما باشد می تواند بهتر به شما کمک کند. ویولن سازی حساس به شمار می آید و فاصله ی میلیمتری انگشتان روی سیم ها در نوازندگی تاثیر مهمی دارد.  

چه معلمی برای کلاس ویولن شما مناسب است؟

از مهم ترین نکات انتخاب معلمی مناسب است. مدرسی که انتخاب می کنید باید حتما از دانش کافی موسیقی برخوردار باشد و به خوبی قدرت انتقال مطلب به هنرجو را داشته باشد. یک معلم خوب باید حتما به پیشرفت ما کمک کند و هدف اصلی معلم باید پیشرفت و یادگیری هنرجو باشد یکی از اولین و مهمترین گام های در آموزش موسیقی انتخاب یک استاد خوب است.  معلم باید بسیار مهربان و با حوصله باشد و تمامی مطالب را به خوبی به شما آموزش دهد و با صبر و حوصله اشکالات هنرجو را به او توضیح دهد.

چه آموزشگاهی برای کلاس ویولن انتخاب کنیم؟

بهتر است در انتخاب آکادمی نیز دقت لازم را داشته باشید. مثلا اگر کمبود زمان دارید بهتر است آکادمی نزدیک به منزل خود را انتخاب کنید. مدیریت یک آکادمی نقش مهمی در اداره آن دارد. مدیریت خوب در یک آکادمی می کوشد بهترین خدمات را به هنرجویان ارائه دهد و مشکلات هنرجویان را حل کند. همچنین با برنامه ریزی دقیق و انتخاب بهترین اساتید سعی میکند بهترین خدمات را ارائه دهد. همچنین پرسنل مودب و خوش رو و دقیق بسیار مهم است. اگر پرسنل دقیق نباشد ممکن است اشکالات زیادی از جمله جابجایی کلاس و تداخل در کلاسها ایجاد شود که اصلا درست نیست.

قصد شما از یادگیری ویولن چیست؟

سعی کنید با خودتان رو راست باشید و قبل از شروع ساز بخه این موضوع فکر کنید که هدف شما در یادگیری چیست ؟ یک مدرس خوب قبل از آموزش حتما باید هدف هنرجو را بفهمد و با او صحبت کند و هدف هنرجوی را از آموزش هرسازی بپرسد تا آموزش ها در حیطه ی اهداف هنرجو برنامه ریزی شود . مثلا هنرجویی که به دنبال نواختن یک ساز برای دل خود یا جمع های دوستانه است فقط و فقط سرعت برای او مهم است.  در واقع تمرکز اصلی خود را بر این هنرجو میخواهد زودتر پیشرفت کند و به اصطلاح سریع اهنگ بنوازد. این هنرجو زیاد به دقت در نواختن و یادگیری اهمیت نمیدهد . یا به عبارت دیگر رجیح میدهد تا سریعتر یاد بگیرد و برای خود و دوستان ساز بزند و خود خوش بگذراند و اگرچندین نت و تکنیک مهم را اشتباه بنوازد برایش مهم نیست. پس خود استاد و هنرجو باید با توجه به هدفی که دارد برنامه ریزی کند چون اگر آموزش ها با توجه به اهداف هنرجو نباشد و نوازنده چیزهایی که میخواهد را یاد نگیرد و به اهداف خود نرسد ممکن است از ادامه یادگیری منصرف شود و دیگر ادامه دهد یا سراغ استاد دیگری که به میل او آموزش می دهد.

در چه سطحی از نوازندگی ویولن قرار دارید ؟

اینکه نوازنده در چه سطحی قرار دارد بسیار مهم است چرا که هنرجوی مبتدی بهتر است با اساتیدی که در حیطه ی آموزش های ابتدایی کار میکند اموزش ببیند و هنرجوی پیشرفته نیز با همان استاد. اکثر اساتید پیشرفته و مسن با هنرجویان مبتدی ارتباط خوبی نمیگیرند. پس در انتخاب استاد خود حتما دقت کنید در چه سطحی قرار دارید. 

سخن نهایی درباره ی کلاس ویولن 

حتما قبل از شروع کلاس ویولن و یا هرساز دیگری بهتر است تحقیقات لازم را انجام بدهید و به خوبی اطلاعات لازم را بدست آوردید. حتما با خانواده خود مشورت کنید و از افراد با سابقه در موسیقی کمک و راهنمایی بگیرید. ساز خود را حتما از فروشگاه مطمئن تهیه کنید و برای تمرین خود روزی یک الی دو ساعت تایم خالی نگهدارید. 

یادگیری ویولن
آخرین مطالب
مطالب مرتبط

آسان ترین سازهای ایرانی

ساده ترین سازهای ایرانی کدامند

سخت ترین سازهای جهان

سخت ترین سازهای جهان کدامند

ویدئوی عجیب از نی زدن با دسته جارو

با دسته جارو ویولن میزنه با خاک انداز نی
آکادمی موسیقی شهرآوا

دپارتمان سازهای کوبه‌ای

Shahravamusic95@gmail.com

۸۸۲۵۱۲۲۲