• تهران، شهرآرا، خیابان آرش مهر، روبروی درب بوستان شهرآرا، پلاک 54
  • شماره تماس 09369851365 _ 88283410 _ 88251222 -021

موسیقی کودک در غرب تهران

نکاتی ضروری و مهم که قبل از وارد شدن کودکان تهرانی به دنیای موسیقی

 انتقال مفاهیم تخصصی موسیقی به کودک امری مهم است که بایستی لابه لای بازی های ریتمیک و آموزش ها به کودک منتقل گردد. موسیقی کودک نباید آموزش های خشک یا انتقال مفاهیم کلی موسیقی باشد؛ موسیقی کودک در واقع بخش مهمی از زندگی آینده کودکان خواهد بود که در مسیر زندگی بسیار به کارشان خواهد آمد. (از لحاظ اجتماعی، کار تیمی،  افزایش ضریب هوشی با آموختن موسیقی – فعالتر شدن قسمت چپ مغز که در نهایت باعث افزایش حافظه کودک نیز خواهد شد-کار گروهی و اعتماد به نفس و احترام به دیگران – همچنین موسیقی برای درمان استرس و اضطراب کودکان، پرخاشگری ، عدم تمرکز و یا بیش‌فعالی نیز می‌تواند موثر باشد). برای کسب اطلاعات بیشتر درباره آموزش موسیقی کودک و روش ارف در آموزش موسیقی کودک میتوانید مطلبی که برایتان آماده کردیم بخوانید. 

آموزشگاه موسیقی شهرآوا به عنوان تخصصی ترین مرکز آموزش موسیقی کودک و انواع سازهای ایرانی و غربی، در غرب تهران است. موسیقی شهرآوا با متدهای خاصی، مناسب کودکان و همچنین روش ویژه برای بزرگسالان در آموزش کلیه سازها فعالیت دارد. در آموزشگاه دوره های موسیقی کودک، توسط اساتید دوره دیده و مجرب در کار با کودک در بخش های گروهی و خصوصی برگزار می گردد.

کودک دختر ویولن

بهترین آموزشگاه برای موسیقی کودک در غرب تهران

بهترین آموزشگاه برای موسیقی کودک در غرب تهران نکاتی را دارد که برایتان در این بخش توضیح می دهیم. کلاس موسیقی کودک در مرکز تخصصی موسیقی کودک غرب تهران (آکادمی موسیقی شهرآوا) به دو صورت گروهی و اختصاصی برگزار می گردد. هر کدام از این دوره ها تفاوت هایی دارد و هر یک مناسب برخی کودکان با توجه به استعدادشان است. در ادامه به آن بیشتر اشاره خواهد شد اما در نهایت هر کدام از این دوره ها از یک هدف را پیروی می کنند ولی اینکه کدام را برای کودک برگزینیم، با توجه به شرایط کودک که شامل سن و خصوصیات فردی و دیگر موارد و… است، با توجه به نظر مشاور آموزشگاه می تواند مناسب باشد.

در دوره های گروهی آموزش موسیقی کودک شامل بخش های مختلفی است که برای کودک پیش خواهد رفت در این دوره ها آموزش ها هم شامل برخی آموزش های گروهی است که برای کودکان مشترک است و هم شامل بازی های موسیقی و مهارت هایی که جز در گروه میسر نیست و از این روست که این دوره های آمزشی را برای اکثر کودکان پیشنهاد می کنیم.

موسیقی کودک شهرآوا

دوره های گروهی موسیقی کودک

در دوره های گروهی که فواید بسیار زیادی هم دارد، باعث می شودکودکان موسیقی را در گروه همسالان بهتر درک می کنند و کار جمعی و اجتماعی را یاد می گیرند و در نوازندگی گروهی مهارت خیلی خوبی پیدا می کنند که در ادامه بتوانند موسیقی را بهتر ادامه دهند.

دوره های گروهی موسیقی کودک شامل بخش های می شود، از جمله: 

یادگیری مکانیزم تولید صدا و تفاوت صدا های مختلف، آموزش ریتم و ساخت ساز در کنار ساز هایی چون تبلک، شیکر و …آموزش های اولیه موسیقی و آموزش مفاهیم اساسی در غالب گروه، آموزش نواختن ساز بلز، آموزش همنوازی در گروه نوازی، آموزش فلوت، آموزش های تخصصی تر موسیقی روی ساز فلوت، اجرا های تکی فلوت و اجرای فلوت درکنار بلز و دیگر ساز های موسیقی کودک، دوره آشنایی با سازها و شناخت تفاوت های هر ساز، استعدادیابی و راهنمایی برای شناخت و انتخاب بهتر ساز تخصصی… درباره معجزه موسیقی کودک مطالبی برایتان آماده کردیم که می توانید بیشتر بخوانید و آگاه شوید.  

موسیقی کودک در غرب تهران

دوره های خصوصی موسیقی کودک

دوره های موسیقی کودک به طور خصوصی مربوط به کودکانی است که آموزش های موسیقی کودک به صورت کوتاه و خصوصی برگزار می گردد تا کودک بتواند توانایی حضور در کلاس تخصصی و ساز تخصصی را بیابد.

در آموزشگاه موسیقی شهرآوا اگر به هر دلیل کودک نتواند در گروه نتیجه مطلوب را داشته باشد و همنوازی کند، با کودک تمرین می شود و همنوازی با دیگر سازها را می آموزد.

با تشخیص مشاور آموزشگاه بنا بر تشخیص استعداد خاص و یا موردی خاص راهنمایی می شوند تا ساز تخصصی خود را انتخاب کند. در مواردی هم نیاز به آموزش هایی تخصصی در کنار گروه است.

در نهایت آموزش ها در کلاس های خصوصی هر در راستای همان دوره های گروهی خواهد بود ولی به شکلی متفاوت و با زمانی کلاسی جدا ولی باید به خاطر داشته باشید که انتخاب این دو روش بنا به تشخیص استاد است. موسیقی کودک باید گام به گام طی شود و هم هدف محسوب می شود و هم وسیله. وسیله ای برای بیداری خلاقیت و بیان خویشتن. برای درک بهتر از آموزش گام به گام ارف به کودکان و نکات آن می توانید مطالبی که برایتان آماده کردیم بخوانید. 

گروه تنبک

 

مهمترین ملاک برای انتخاب یک آموزشگاه این است که تلاش کنید تا متوجه شوید هر آموزشگاه برای تدریس سازهای مختلف چگونه و از چه روشی استفاده می کند. خدماتی که ارائه می‌کند چیست و نظر سایر هنرجویان را بپرسید. آموزشگاه موسیقی شهرآوا واقع در منطقه شهرآوا در غرب تهران، پس از تایین سطح کودکان و انتخاب ساز تخصصیشان، بعد از مدتی که پیشرفت کردند وارد کنسرت های هنرجویی می شوند و پیشرفته تر که شدند، اعزام به کشورهای خارجی و اجرا در کشورهای غربی در برنامه آموزشی آموزشگاه موسیقی شهرآوا است.  

هنگام انتخاب آموزشگاه موسیقی به نکاتی نظیر نظم کاری مجموعه، اساتید ساز مورد نظر، خدمات آنلاین آنها، مبالغ و هزینه‌ی ترم و در مورد حضور و غیاب و جلسات جبرانی مطلع باشید آگاه و مطمئن شوید.

موسیقی کودک شهرآوا
آخرین مطالب
مطالب مرتبط

آموزش گام به گام موسیقی ارف به کودکان

۱۱ گام آموزش موسیقی به کودکان از صفر تا صد و آمادگی برای انتخاب ساز تخصصی

۵ دلیل مهم برای آموزش ارف به کودکان

۵ دلیل مهم برای اینکه به کودکان خود موسیقی یاد دهید و در دورهای ارف شرکت کنند.

بهترین سن برای موسیقی کودکان

از چند سالگی میتوان کودک را به کلاس موسیقی برد؟ و یادگیری در سنین مختلف چه مزایایی دارد؟
آکادمی موسیقی شهرآوا

دپارتمان سازهای کوبه‌ای

Shahravamusic95@gmail.com

۸۸۲۵۱۲۲۲