• تهران، شهرآرا، خیابان آرش مهر، روبروی درب بوستان شهرآرا، پلاک 54
  • شماره تماس 09369851365 _ 88283410 _ 88251222 -021

بهترین مدل کالیمبا

بهترین مدل برای خرید کالیمبا کدام کالیمبا است و چه ویژگی هایی دارد؟

خرید بهترین مدل کالیمبا براساس ویژگی های آن متفاوت است. کالیمبا ساز زیبایی است که صداها و آهنگ های دلپذیری را ارائه می دهد. این ساز یک ساز بسیار آسان و مفید برای یادگیری است.

کالیمبا جزئی از خانواده سازهای تیغه ای خودصدا یا محسوب می شود. درحین نواختن این ساز به کمک ارتعاش یک یا چند تیغه تولید صدا می شود. این ساز به پیانو انگشتی نیز معروف است.

یادگیری و نواختن ساز کالیمبا بسیار راحت است. تیغه های فلزی این ساز، در هنگام نواختن حکم کلاویه های پیانو را دارند.

اگر تازه کار هستید، پیدا کردن مدل مناسب کالیمبا می تواند چالش برانگیز باشد و قبل از تصمیم گیری باید ویژگی ها و کیفیت ها را بدانید. به این ترتیب می توانید یک خرید با کیفیت انجام دهید و یک ساز کوچک عالی پیدا کنید. 

کالیمباهای جکو

آموزش کالیمبا

کلاس حضوری و آنلاین کالیمبا

کالیمبا

فروش ویژه انواع کالیمبا

کالیمبا و بهترین مدل آن

از میان بهترین برند ها و مارک های تولید کننده ای این ساز که در بازار ایران موجود است میتوانیم به ترتیب آنها را نام برد:

با توجه به بررسی های انجام شده و امتحانی که مدل های مختلف تا حالا پس داده اند کالیمبا جکو از همه بهتر بوده است. 

بهترین مدل های کالیمبا جکو عبارتند از:

  1. کالیمبا جکو مدل K17M
  2. کالیمبا جکو مدل MC-BL
  3. کالیمبا جکو مدل K17SD

سایر برندهایی که در بازار موجود هستند و از کیفیت قابل قبولی هم برخوردا هستند میتوان به این سه مدل اشاره کرد:

راهنمای خرید ساز کالیمبا

 این ساز از طریق ضربه زدن روی تیغه‌های فلزی، از طریق ارتعاش تولید صدا می‌کند.

این تیغه‌ها روی یک جعبه چوبی قرار گرفته‌اند که حفره‌ ای برای تشدید صدا بر روی آن تعبیه شده است.

عکس تیغه های کالیمبا

ابعاد و وزن ساز کالیمبا استاندارد

این ساز در ابعاد ۱۳×۱۸ و با ارتفاع ۳ سانتی‌متری ساخته می‌شود که وزنی بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ گرم دارد. بنابراین به‌راحتی می‌توانید آنها را درهرجایی با خود به همراه داشته و هر زمان فرصتی داشتید شروع به نواختن کنید. نکات عمومی که باید برای خرید این ساز بررسی کنید شامل موارد زیر می‌باشد.

وزن و اندازه‌ای که در بالا برای ساز کالیمبا ذکر کردیم استاندارد و میانگین آن است. اما همانطور که گفته شد این ساز دستخوش تغییرات مختلفی بوده و در نواحی گوناگون با ابعاد و وزن مختلفی ساخته می‌شود.

هرچند که با گذشت چندین سال این ساز وزن کمتری پیدا کرده است. اما از این نظر چیزی که باید بررسی کنید، این است که وقتی ساز را در دست می‌گیرید کاملا با آن حس راحتی داشته باشید.

اهمیت جنس در کیفیت کالیمبا

شاید برایتان سوال باشد که چرا دانستن جنس کالیمبا اهمیت دارد؛ جنس کالیمبا از این جهت حائز اهمیت است که در حفظ و نگهداری کالیمبا می تواند به شما کمک کند. کالیمبا ترکیبی از فلز و چوب است؛ هرچند که این روزها شاهد لوکس شدن این ساز هستیم و از شیشه نیز برای ساخت بدنه‌ی آن استفاده می‌شود. در نتیجه می‌توان گفت که استفاده از چوب درختانی همچون افرا، گردو یا توت در کنار تیغه‌های فلزی بهترین انتخاب می‌تواند باشد. در خصوص بدنه‌ی شیشه‌ای هم که تنها نکته منفی شکننده بودن و شرایط سخت‌تر برای نگهداری مسئله ساز است. و چون دارای جعبه صدا نیست، صدای کمتری نسبت به کالیمبا های چوبی دارد. در یک مطلب جداگانه درباره اهمیت جنس کالیمبا مفصل تر توضیح داده شده است.

عکس کالیمبا چوبی

تفاوت مدل کالیمبا چوبی با کالیمبا شیشه‌ای

تفاوت های زیادی در کالیمبا از جنس شیشه و چوب وجود دارد؛ اکثر این تفاوتها کوچک هستند و بزرگترین تفاوت در حجم صدایی آنها نهفته است. تصمیم گیری در مورد اینکه کدام بهتر است به ترجیح شخصی شما بستگی دارد.

با این حال، اگر بخواهیم راهنما انتخاب کلی را به شما ارائه دهیم؛ برای مبتدیان، کالیمبا چوبی معمولاً انتخاب بهتری است و کالیمبا شیشه ای بیشتر برای نوازندگانی مناسب است که قبلاً سازهای کالیمبا را تجربه کرده اند و بیشتر جنبه ی دکوری دارد.

عکس-انواع-کالیمبا

حجم صدای بهترین مدل کالیمبا

تفاوت حجم صدا مهمترین تفاوت بین کالیمبا چوبی و شیشه ای است. صدای کالیمباهای شیشه ای به اندازه صدای کالیمباهای چوبی نیست. این تفاوت عمدتا به این دلیل است که کالیمبا چوبی معمولاً در بدنه اصلی دارای سوراخ هستند. این ساختار فضای زیادی برای رزونانس صدا فراهم می کند. بنابراین، ساختن کالیمبا شیشه ای توخالی معمولاً بسیار دشوارتر است. مدلهای شیشه ای هرگز به اندازه یک کالیمبا چوبی صدای بلند تولید نمی کنند. علاوه بر این، چوب دارای رزونانس بیشتر و پتانسیل حجم بیشتری نسبت به اکریلیک است.

رنگ صدای کالیمبا

صدای کالیمبا شیشه ای گرمتر و نرمتر است و لحن آن شبیه صدای سنتی جعبه موسیقی است. این نوع کالیمبا برای آهنگهای ملایم مانند لالایی بسیار مناسب است.

از طرف دیگر ، رنگ صدای کالیمبا چوبی؛ در عین حال تیره تر، سردتر و غنی تر به نظر می رسد. این بدان معنا نیست که صدای آنها بد است، اما صداهای آنها متفاوت است. از کالیمبا چوبی اغلب برای پخش موسیقی محبوب استفاده می شود.

ویبراتو در کالیمبا

ویبراتو یک تغییر پیوسته و جزئی در سطح زیر و بمی صدای ساز است که مستقیماً در بالا و پایین نت اصلی رخ می دهد و به موسیقی جلوه ای تکان دهنده یا ارتعاشی می بخشد.

کالیمبا شیشه ای نمی تواند ویبراتو تولید کند. برخی از کالیمباهای چوبی (به ویژه کالیمبای حفره دار) می توانند باعث ارتعاش شوند؛ این سازها دارای حفره های اضافی در پشت ساز هستند، می توانید این حفره ها را بسته و باز کنید تا در هنگام نواختن ارتعاش ایجاد شود. این یک ویژگی زیبا و ساده است که باعث می شود صدای کالیمبا چوبی انعطاف پذیرتر شود و عمق و احساس بیشتری به عملکرد نوازنده اضافه کند.

عکس اجزای ساز کالیمبا

لوازم همراه کالیمبا

تیغه‌های این ساز روی چوب سوار هستند که دو صفحه فلزی در موازات هم نیز آنها را در جای خود محکم کرده است. با توجه به ابعاد مختلفی که تیغه‌ها دارند، با جلو و عقب کردن تیغه می‌توان صدای آن را بم و یا زیر کرد.

بنابراین کوک این ساز نیز از این طریق انجام می‌گیرد.که برای کوک کردن یک چکش کوک کننده همراه با ساز ارائه می‌شود. کیس مخصوص نیز وسیله دیگری است که همراه این ساز وجود دارد.

اقلام همراه ساز کالیمبا

فروش انواع کالیمبا

کالیمبا جکو

کالیمبا جکو یک کالیمبای زیبای دست ساز است. طراحی و ظاهر زیبای آن، ساز کالیمبا جکو را بسیار منحصر به فرد کرده است. جعبه رزونانس از چوب ماهگون ساخته شده است. کلیدها یا تیغه های آن  از سنگ معدن فولادی ساخته شده است. این ساز کوچک و جمع و جور است و برای حمل و نقل بسیار راحت است.

این کالیمبا معمولاً روی نت C تنظیم می شود، اما در صورت نیاز می توان کوک را تغییر داد.

پشت جعبه صدای ساز، دو سوراخ حدود دو اینچ با فاصله از هم قرار می گیرند. نوازنده با پوشاندن آنها با انگشتان خود در حین بازی، صدایی از نوع ویبراتور ایجاد خواهد کرد.

در اقلام همراه کالیمبا جکو برچسب های رنگی قرمز و سبز گنجانده شده است. که اینها توسط هنرجویان مبتدی روی تیغه ها نصب می شوند. ممکن است کمی شبیه به نت روی کلیدهای پیانو نوشته شود. هنرجو وقتی دیگر به آنها نیاز نداشت می تواند آنها را حذف کند. برای یادگیری بهتر و درک بهتر از نت های کالیمبا و راهنمای مبتدیان می توانید به مطلب آماده شده مراجعه کنید و کمک بگیرید.

 یک چکش تنظیم کوک و یک کیس زیبا برای محافظت از آن و حمل و نقل آسان آن به هنرجویان ارائه می شود. این کالیمبا در چین ساخته می شود.

در بخش قبل با نکات مهم و راهنمای خرید ساز کالیمبا آشنا شدیم. برای خرید اینترنتی ساز کالیمبا می توانید وارد سایت فروشگاه شهرآوا شوید و از انواع کالیمبا ها و ویژگی آن ها و قیمت آن ها اطلاع کسب کنید و خرید اینترنتی کنید. سازهای فروشگاه موسیقی شهرآوا با تایید و ضمانت اساتید است.

عکس-کالیمبا-جکو

آموزش کالیمبا

کلاس حضوری و آنلاین کالیمبا

کالیمبا

فروش ویژه انواع کالیمبا
مطالب مرتبط

آموزش تبلچر کالیمبا

نواختن کالیمبا از روی تبلچر

آموزش نت های کالیمبا و راهنمای مبتدیان

نت های موسیقی کالیمبا

آموزش کالیمبا از مبتدی تا حرفه‌ای

کلاس کالیمبا به صورت حضوری و آنلاین
آخرین مطالب
آکادمی موسیقی شهرآوا

دپارتمان سازهای زهی

Shahravamusic95@gmail.com

۸۸۲۵۱۲۲۲