• تهران، شهرآرا، خیابان آرش مهر، روبروی درب بوستان شهرآرا، پلاک 54
  • شماره تماس 09369851365 _ 88283410 _ 88251222 -021

آموزش نت های کالیمبا و راهنمای مبتدیان

آموزش مقدماتی کالیبا برای کسانی که از صفر میخواهند یادگیری این ساز را شروع کنند

در این مطلب میخواهیم آموزش نت های کالیمبا برای مبتدیان را داشته باشیم. با این آموزش به شما کمک می شود تا بتوانید خواندن نت های کالیمبا را به صورت اصولی فرا بگیرید و از آن در نواختن این ساز زیبا و جذاب بهره ببرید. به یاد داشته باشیدهمیشه بهترین راه برای یادگیری یک ساز موسیقی شرکت در کلاس های آن در یک آموزشگاه معتبر است. شما همچنین می توانید برای اطلاعات بیشتر راجع به دوره های آموزش کالیمبا و یا خرید کالیمبا از مشاوره آنلاین شهرآوا نیز استفاده کنید.

به یاد داشته باشید کالیمبای استاندارد دارای ۱۷ تیغه است و بر این اساس شما باید نت های این ساز را یاد بگیرید. هر چند کالیمبا را از روی تبلچر یا نت های عددی هم کمی میتوان نواخت اما روش تبلچر روش استانداردی نیست و دارای محدودیت های زیادی است. از این رو بهتر است کالمیبا را از روی هفت نت موسیقی یاد بگیرید.

در این مطلب به شما نت های کالیمبا را آموزش خواهیم داد تا باستفاده از آن این ساز را به صورت اصولی یاد بگیرید.

آموزش کالیمبا

کلاس حضوری و آنلاین کالیمبا

کالیمبا

فروش ویژه انواع کالیمبا
نتهای کالیمبا

راهنمای کالیمبا برای مبتدیان

کالیمبا های ۱۷ تیغه ای دارای ۱۷ نت هستند که نت پایه “دو” هست که در وسط قرار دارد و به ترتیب از چپ و راست صدای نت ها بم تر می شود. یعنی نت “می” زیرترین صدا را دارد و نت “دو” بم ترین صدا.

در نظر داشته باشید که کالیمبا دو و نیم اکتاو دارد. یعنی دارای سه نت “دو” در اکتاوهای مختلف است.

هفت عدد نت موسیقی  از سمت چپ به راست خوانده می شوند که عبارتند از:
سی      لا      سُل       فا      می       رِ       دو
do       re       mi       fa       sol      la        si
C        D        E        F         G        A        B

 

هفت نت موسیقی، همگی وقتی معنا پیدا می کنند که روی ۵ خط موازی و با فاصله های یکسان قرار یگیرند. این خطوط که خطوط حامل نام دارند نت های موسیقی را  روی خطوط و بین خطوط حمل می کند. به این خاطر است که به آنها خطوط حامل گفته می شود.

پس شما برای نواختن یک قطعه با کالیمبا باید بتوانید این نت ها را روی خطوط حامل بخوانید و همزمان به تیغه مورد نظر ضربه بزنید.

 

نکته مهم اینکه حتما به کلید اول روی خطوط حامل دقت کنید اگر این کلید “سل” باشد نت ها مانند شکل زیر خوانده میشوند و اگر کلید فا در ابتدای خطوط حامل قرار گرفته باشد، ترتیب نت ها متفاوت است.

فروش انواع کالیمبا

نت های موسیقی کالیمبا

کالیمبا هر چند سازی نسبتا ساده است و دست گرفتن ساده ای دارد اما دنیای موسیقی همیشه پیچیده بوده است. می توانید برای یادگیری راحت تر کالیمبا آموزش تبلچر کالیمبا را مطلعه کنید و از آن کمک بگیرید. از این رو اگر به این ساز علاقه مند هستین بهتر است برای آموزش کالیمبا در کلاس های آن شرکت کنید و زیر نظر یک استاد این ساز را فرا بگیرید.

نت آهنگ برای کالیمبا

نت آهنگ برای کالیمبا می تواند هم به صورت نت عددی و هم نت موسیقی باشد. هرچند اصولی این است که با نت های موسیقی نواختن آهنگ را یاد بگیرید، اما بعضی آهنگ ها را نیز به صورت عددی میتوان با کالیمبا نواخت. برای این که به صفحه آموزش نت عددی کالیمبا بروید.

کلاس کالیمبا از سطح مبتدی

آموزش کالیمبا

کلاس حضوری و آنلاین کالیمبا

کالیمبا

فروش ویژه انواع کالیمبا
آخرین مطالب
مطالب مرتبط
کلاس کالیمبا از سطح مبتدی

آموزش تبلچر کالیمبا

نحوه نواختن کالیمبا از رو تبلچر

همه چیز درباره ساز هنگ درام

هنگ درام ساز نسبتا گران قیمت
آکادمی موسیقی شهرآوا

دپارتمان سازهای کوبه‌ای

Shahravamusic95@gmail.com

۸۸۲۵۱۲۲۲