• تهران، شهرآرا، خیابان آرش مهر، روبروی درب بوستان شهرآرا، پلاک 54
  • شماره تماس 09369851365 _ 88283410 _ 88251222 -021

آموزش تبلچر کالیمبا

آموزش مقدماتی کالیمباو نحوه نواختن از روی تبلچر

اگر برای شما مهم است که چه نت هایی را می خوانید، یعنی اگر می خواهید آهنگ های خاصی یاد بگیرید و می خواهید به یادگیری مقدماتی کالیمبا دست پیدا کنید، تبلچر کالیمبا روش بسیار خوبی برای تحقق آن است. تبلچر یک نقشه از کالیمبا است که به شما نشان می دهد کدام زبانه ها را برای نواختن یک آهنگ ضربه بزنید. اما صرفا به تبلچر اکتفا نکنید و آموزش نت های کالیمبا و راهنمای مبتدیان را حتما مطالعه کنید.

اجزای کالیمبا

آموزش مقدماتی کالیمبا

دشوار نیست که به صفحه تبلچر نگاه کنید و تشخیص دهید که نقشه ای از کالیمبا است و می توانید مراحل جستجوی زبانه ها را پیدا کنید. اگر دو نت در همان سطح افقی روی صفحه وجود داشته باشد ، قرار است همزمان نواخته شوند. در این مثال، هر دو نت اول بر روی زبانه های سایه دار هستند. اینها با حروف رنگی روی کالیمبا مطابقت دارند. به دنبال نت ها بروید تا بفهمید در چه زمانی کدام تیغه را بزنید. 

بچه هایی که هیچ تجربه موسیقی ندارند و یا بزرگسالانی که هرگز فکر نمی کردند می توانند ساز موسیقی بزنند، می توانند این تبلچر را بخوانند و یک تجربه موسیقی موفق با کالیمبا داشته باشند. به عبارت دیگر، تبلچر کالیمبا راهی برای یادگیری کالیمبا فراهم می کند که می تواند تقریباً برای هر کسی که حوصله نشستن و مرحله به مرحله کار کردن را دارد مفید باشد.

 

 

 

استفاده از تبلچر بهتر است یا کتاب نت؟

تبلچر کالیمبا یک نقشه کشیده از کالیمبا است و از پایین به بالا خوانده می شود. این کاملاً به آنچه شست شما برای نواختن موسیقی باید انجام دهد متصل است. با استفاده از تبلچر، هیچ وقت تلف نمی کنید بفهمید که قرار است یک نت مشخص در سمت راست، چپ یا راست شما نواخته شود – تبلچر به شما نشان می دهد دقیقاً کدام نوار را اجرا کنید تا آهنگی را که باید بنوازید.

در مقایسه با کتاب نت، تبلچر محدودیت و نمی تواند انواع کالیمبا را در خود جای دهد. و برای هر نوع کالیمبا باید تبلچر مخصوص خود را داشته باشد.

تبلچر یک ایراد دیگر هم دارد: تا زمانی که تجربه زیادی در خواندن آن نداشته باشید، احتمالاً قادر نخواهید بود که به آهنگی که در تبلچر آمده نگاهی بیندازید و بدانید دقیقاً به چه صورت است. برای تشخیص آهنگ آن فقط باید آن را بنوازید.

یادگیری کالیمبا از روی کتاب نت علاوه بر اینکه به شما کمک می کند کالیمبا را بهتر بنوازید، پایه موسیقی شما را نیز قوی می کند و کمک می کند در آینده سازهای دیگر را هم راحت تر یادبگیرید. در نتیجه آموزش کالیمبا به صورت آکادمیک و از روی کتاب نت موسیقی بهترین روش یادگیری این ساز است. 

نحوه نگهداری و مراقبت از کالیمبا یکی از مسائلی است که بعد از انتخاب کالیمبا و آموزش نت های عددی کالیمبا حائز اهمیت بسیار است.

 

فیلم آموزش کالیمبا از روی تبلچر

در اینجا برای شما دو فیلم آموزشی کالیمبا قرار دادیم. سعی کنید با الگو گرفتن از این ویدیوها آهنگ مورد نظر را بنوازید.

 

تبلچر کالیمبا
آهنگ تبلچر کالیمبا
آموزش کالیمبا
آخرین مطالب
مطالب مرتبط

آموزش کالیمبا سطح پیشرفته

آموزش کالیمبا به صورت آکادمیک

سخت ترین سازهای جهان

سخت ترین سازهای جهان کدامند

همه چیز درباره ساز هنگ درام

هنگ درام ساز نسبتا گران قیمت
آکادمی موسیقی شهرآوا

دپارتمان سازهای زهی

Shahravamusic95@gmail.com

۸۸۲۵۱۲۲۲