• تهران، شهرآرا، خیابان آرش مهر، روبروی درب بوستان شهرآرا، پلاک 54
  • شماره تماس 09369851365 _ 88283410 _ 88251222 -021

چگونه یک ساز کالیمبا خوب انتخاب کنیم؟

برای تهیه ساز کالیمبا به چه نکاتی باید توجه کنیم و چگونه یک کالیمبای با کیفیت خریداری کنیم.

کالیمبا ساز زیبایی است که صداها و آهنگ های دلپذیری را ارائه می دهد. این ساز یک ساز بسیار آسان و مفید برای یادگیری است. اگر هر روز به صورت مستمر تمرین و پشتکار داشته باشید، کمتر از ۱ سال در این ساز پیشرفت می کنید.

کالیمبا ها به گونه ای طراحی شده اندکه هر کسی بدون در نظر گرفتن سن یا مهارت خاص و ویژه ای، می تواند  آن را با تمرین و پشتکار بنوازد. برای کمک به مدیتیشن و متمرکز کردن در داخل یا خارج از منزل و یا  با یک گروه یا به تنهایی می توانید به نوازندگی آن بپردازید. برای کسب اطلاع بیشتر از قدمت ساز کالیمبا می توانید مطلبی که راجع به تاریخچه کالیمبا است، مطالعه کنید. 

اگر تازه کار هستید، و به دنبال خرید کالیمبا با کیفیت هستید، پیدا کردن مدل مناسب کالیمبا می تواند چالش برانگیز باشد و قبل از تصمیم گیری باید ویژگی ها و کیفیت ها را بدانید. ما در این مقاله به این موضوع می پردازیم تا بتوانید یک خرید با کیفیت انجام دهید و یک ساز کوچک و عالی پیدا کنید. 

آموزش کالیمبا

کلاس حضوری و آنلاین کالیمبا

کالیمبا

فروش ویژه انواع کالیمبا

راهنمای خرید کالیمبا و بهترین مدل آن

انواع کالیمبا های موجود در بازار

 دو نوع اصلی کالیمبا وجود دارد:

  • کالیمبای آکوستیک یا حفره دار
  • کالیمبای فلت یا بدون حفره
 

اگر با در نظر گرفتن جنس بدنه بخواهیم کالیمباها را از هم تفکیک کنیم، مدل ها به کالیمبا چوبی و کالیمبا شیشه ای یا اکرلیک تقسیم می شود.

در کالیمباها با جنس چوبی، گروهی وجود دارد که در بدنه‌ی آن حفره ای دارد و صدای بلندتری تولید می‌کنند. نوع فلت آن هم وجود دارد که به نسبت کالیمبا های حفره دار، صدای کمتری تولید می‌کند. اگر به این نکته‌ها دقت کنید می‌توانید کالیمبایی را انتخاب کنید که با سلیقه‌ی موسیقیایی‌تان همخوانی داشته باشد. در نظر داشته باشید که نه تنها انتخاب کالیمبای خوب مهم است بلکه نگهداری از کالیمبا هم بسیار اهمیت دارد.

برای نواختن این ساز جذاب، باید به تیغه‌هایش با انگشتتان زخمه بزنید. زخمه‌ای بودن این ساز را در دسته سازهای معروف به تیغه‌ ای قرار دارد. تیغه‌های ساز کالیمبا روی یک بدنه صوتی از جنس چوب قرار دارد که بر روی این بدنه چوبی حفره‌هایی وجود دارد که موجب تشدید صدای تیغه‌ ها می‌شوند.

کالیمباها انواع بسیار متنوع و جذابی دارد که در طرح‌ ها مختلف هر کسی را با هر سلیقه‌ ای مجذوب خود می‌کند. اما معروف‌ترین و بهترین مدل کالیمبا و نوع و برند، کالیمبای جکو نام دارد. در ایران عموما این برند را می‌شناسند و درباره‌ی برندهای دیگر اطلاعات کمی وجود دارد در حالیکه کالیمبا از معدود سازهایی است که تنوع بسیار زیادی دارد و همین نکته دست شما را در انتخاب باز می‌کند.

ما اکثر ساز کالیمبا و با برندهای دیگر را در فروشگاه موسیقی شهرآوا به شما ارائه می دهیم. که درباره‌ی اقسام آنها یا شباهت‌ ها و تفاوت‌ هایشان و امکاناتی و جنسی که دارند اطلاعات کسب کنید.

کالیمبا دست دختر کالیمبا جکو

 

کالیمبا جکو

همان طور که گفته شد، اگر به دنبال یک ساز عالی با قیمت مناسب هستید، Gecko kalimbas انتخاب مناسبی است.  این شرکت مدل های بسیار متفاوتی را ارائه می دهد و هر کدام چیزی منحصر به فرد و متفاوت را ارائه می دهند.

جنس بدنه کالیمباهای Gecko معمولا از چوب ماهگون، افرا، رز، گردو و… ساخته شده است و هفده قلاب فولادی ضد زنگ دارد. و کالیمباهای جکو معمولا روی بدنه شان حفره تعبیه شده (دارای جعبه صدا) که باعث می شود صدای بلند و با کیفیتی ارائه دهد. دانستن جنس کالیمبا از این جهت اهمیت دارد که باعث حفظ و نگهداری بهتر ساز می شود. 

لوازم جانبی کالیمبا

هنگام خرید ساز کالیمبا جکو، لوازم جانبی همچون هاردکیس – کاور – چکش کوک – پد نظافت – دفترچه راهنمای کوک و راهنمای ساز به خریداران تعلق می گیرد که برای نوازندگان مبتدی باورنکردنی است. اکثر مدل‌ها با یک هاردکیس محکم عرضه می‌شوند که از هر نوع آسیبی جلوگیری می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که سازتان را با خیال راحت حمل و نقل کنید.

عکس لوازم جانبی کالیمبا جکو

فروش انواع کالیمبا

انواع مدل های کالیمبا جکو با توجه به مهارت و سطح هنرجو

کالیما جکو هم برای افراد مبتدی که به تازگی می خواهند نوازندگی کالیمبا را آغاز کنند مدل هایی دارد که مناسب است؛ و هم برای افرادی که قبلاً تجربه نوازندگی کالیمبا را داشته اند، کالیمبا برند جکو، مدل های عالی را برای افراد پیشرفته طراحی کرده است.

 بارزترین ویژگی این مدل کالیمبا ها این است که باعث استراحت دست می شود که نوازندگی را بسیار راحت تر می کند.

قیمت این مدل کالیمبا در حد متوسط است و همچنان مقرون به صرفه است. علاوه بر این، می توانید همه ی ویژگی های کالیمبا های جکو و قیمت هایشان را ببینید و با خیال راحت از فروشگاه موسیقی شهرآوا که تمام سازها با تایید و ضمانت استاد است مشاهده و تهیه کنید.  

عکس انواع کالیمباهای جکو

آموزش کالیمبا

کلاس حضوری و آنلاین کالیمبا

کالیمبا

فروش ویژه انواع کالیمبا
مطالب مرتبط

آموزش تبلچر کالیمبا

نواختن کالیمبا از روی تبلچر

آموزش نت های کالیمبا و راهنمای مبتدیان

نت های موسیقی کالیمبا

آموزش کالیمبا از مبتدی تا حرفه‌ای

کلاس کالیمبا به صورت حضوری و آنلاین
آخرین مطالب
آکادمی موسیقی شهرآوا

دپارتمان سازهای زهی

Shahravamusic95@gmail.com

۸۸۲۵۱۲۲۲