• تهران، شهرآرا، خیابان آرش مهر، روبروی درب بوستان شهرآرا، پلاک 54
  • شماره تماس 09369851365 _ 88283410 _ 88251222 -021

فواید آموزش ساز ملودیکا

۶ دلیل که باید ساز ملودیکا را برای یادگیری انتخاب کنید

فواید آموزش ملودیکا چندین مورد است که در این پست قصد دارید تعدادی از آنها را برای شما بازگو کنیم. اگر قصد یادگیری ساز ملودیکا یا هرساز دیگری را داید بهتر است ابتدا از فواید و ویژگی مثبت آن ساز آگاه شوید تا بتوانید بهترین گزینه ی ممکن را برای یادگیری انتخاب کنید. زیرا توجه به ویژگی های مثبت در هر زمینه ای به شما انگیزه ی یادگیری می دهد و به شما کمک می کند که در این زمینه پیشرفت کنید. قبل از هر چیزی لازم است کمی پرس و جو کنید و درباره ی آموزش ساز ملودیکا و یا هرساز دیگری اطلاعات کسب کنید. در قدم اول بهتر است با سازی که قصد یادگیری آن را دارید آشنا بشوید.

آشنایی با ساز ملودیکا

ملودیکا سازی بادی است که  در سال ۱۹۵۰ میلادی اختراع شد و بعد ها شکل مدرن این ساز توسط شرکت هوهنر وارد بازار شد. ساز ملودیکا دارای یک صفحه کلید موسیقی و یک شلنگ یا دهنی است. صفحه کلید ساز ملودیکا کاملا شبیه پیانو و ارگ است و تنها تفاوت آن در اندازه ی کلید های آن است.درواقع می توان گفت ملودیکا ترکیبی از پیانو و سازی بادی است.

قسمت های مختلف ساز ملودیکا

ساز ملودیکا شامل یک بدنه ، یک صفحه کلید ، کلید های سیاه  و سفید و یک شلنگ یا دهنی است. این کلید ها کلاویه نام دارند. کلاویه ها یا کلید ها ممکن است ۱۵عدد ، ۳۲ عدد تا ۳۷ عدد باشند. ولی حالت استاندارد این ساز ملودیکای ۳۲ کلیده است.

نحوه نواختن ساز ملودیکا

ساز ملودیکا در دسته ی ساز های نسبتا آسان قرار میگیرد. ساز ملودیکا در دست چپ قرار میگیرد و دست راست روی کلید ها قرار میگیرد و شلنگ یا دهنی ساز در دهان نوازنده قرار میگیرد و همزمان با دمیدن در ساز ملودیکا باید کلید ها را فشار داد. برای شروع دمیدن را با فوت های کوچک شروع کنید تا هنگام نفس گیری اذیت نشوید و نفس کم نیاوردید.

آموزش ملودیکا

فواید یادگیری ساز ملودیکا

  • آموزش و یادگیری آسان ساز ملودیکا

آموزش و یادگیری ساز ملودیکا نسبتا آسان است چرا که این ساز نسبت به پیانو و ارگ دارای دامنه نتی کمتری است و برای نواختن این ساز می توان فقط ۳۲ عدد نت را حفظ و یاد گرفت. همچنین آهنگ هایی که با این ساز نواخته می شوند نیز در عیم جذابیت نسبتا آسان و ساده هستند. این ساز برای افراد در همه سنی مناسب است. افراد شاغلی که فرصت تمرین زیاد را ندارند و  نمیخواهند هزینه و وقت زیادی صرف خرید و یادگیری سازی کنند ملودیکا برای آنها گزینه ی مناسبی به شمار می آید.

  • قیمت مناسب و پایین ساز ملودیکا

ساز ملودیکا نسبتا قیمت پایینی دارد و جزو ساز های ارزان قیمت در بازار به شمار می آیند. معروف ترین  برند موجود ملودیکا برند هوهنر است که در عین شهرت و کیفیت بالا قیمت مناسه و به صرفه ای دارد.

  • حمل و نقل آسان ساز ملودیکا

ساز ملودیکا با اندازه ی کوچک و وزن کمی که دارد به ساگی حمل می شود و به برق و سیمی نیاز ندارد به خوبی می توان این ساز در هر مکانی نواخت و این ساز می تواند دوست و همراه خوبی در کنار نوازنده باشد و می توانید در هر موقعیت جفرافیایی این ساز را نواخت و از نواختن آن لذت برد.

  • تنوع در نوازندگی ساز ملودیکا

ساز ملودیکا سازی انعطاف پذیر است و نوازنده می توان هر اهنگی را با این ساز بنوازد. ملودیکا قابلیت آن را دارد که با این ساز هم آهنگ های شاد و هم اهنگهای غمگین را نواخت. ملودیکا هم قابلیت نواختن ملودی اهنگ را دارد هم قابلیت نواختن آکورد را داراست. همچنین ساز ملودیکا را می توان با هر ساز دیگری نواخت. ملودیکا می توان در گروه های کودکان نواخته شود. همچنین این ساز را می توان در کنار پیانو ، ارگ ، گیتار و یا هر ساز دیگری نواخت و از شنیدن صدای آن لذت برد.

  • ملودیکا سازی مناسب برای کودکان است

آموزش ملودیکا برای کودکان ۴ تا ۸ سال بسیار مناسب است چرا که این ساز در حین سادگی سازی کامل است که همه ی نت های موسیقی را شامل می شود. شکل کوچک و جذاب در کنار صدای خاص آن کودکان را بسیار جذب و شیفته ی خود می کند. آموزش ساز ملودیکا  و نواختن ساز ملودیکا برای کودکان بسیار ساده و راحت است و کودک را ناامید از موسیقی نمی کند و می توان برای شروع گزینه ی مناسبی باشد. همچنین نواختن آهنگ های کودکانه با این ساز بسیار زیبا و دلنشین است و می توان کودک و علاقهمند به موسیقی کند و خلاقیت کودکان را افزایش دهد و آنها را با موسیقی به خوبی اشنا کند.

 

در نتیجه به شما پیشنهاد می شود برای بهره گیری هرچه بهتر از یاد گیری ملودیکا به صفحه آموزش ملودیکا مراجعه نمائید.

آخرین مطالب
مطالب مرتبط

آسان ترین سازهای ایرانی

ساده ترین سازهای ایرانی کدامند

سخت ترین سازهای جهان

سخت ترین سازهای جهان کدامند

ویدئوی عجیب از نی زدن با دسته جارو

با دسته جارو ویولن میزنه با خاک انداز نی
آکادمی موسیقی شهرآوا

دپارتمان سازهای کوبه‌ای

Shahravamusic95@gmail.com

۸۸۲۵۱۲۲۲