• تهران، شهرآرا، خیابان آرش مهر، روبروی درب بوستان شهرآرا، پلاک 54
  • شماره تماس 09369851365 _ 88283410 _ 88251222 -021

آموزش پیانو در منزل

نکات ضروری و مهم درباره آموزش پیانو در منزل که هنرجویان پیانو باید بدانند.

متدهای موسیقی کودک

آموزش پیانو در منزل به طور خصوصی نکاتی ضروری را به همراه دارد که هر علاقه مند و هنرجوی پیانو باید بداند. ما برای شما توضیح خواهیم داد که آموزش پیانو در منزل چه خصوصیات و نکاتی دارد. 

امروزه دغدغه همه هنرجویان این است که با چه روشی به یادگیری و تمرین پیانو بپردازند. در این مطلب تلاش شده راهنمایی مناسب و روش های آموزش پیانو به خصوص هنرجویانی که خواستار آموزش پیانو در منزل به طور خصوصی هستند گفته شود. 

نکات ضروری برای آموزش پیانو در منزل

قبل از هر چیز باید بدانیم که آموزش هر سازی بایستی به صورت اصولی و صحیح انجام شود.  در این میان پیانو به دلیل این که یک ساز پایه ای محسوب می شود، اندکی حساس تر است و بایستی تا اصول موسیقی به درستی روی این ساز آموزش داده شود.

ساز پیانو همانطور که قبلا نیز عنوان شد از ساز های بسیار محبوب در سراسر دنیا می باشد. بهترین روش یادگیری پیانو شامل اصول و قواعدی است که باید درست پیش رود تا در نهایت در آن به نتیجه مطلوب برسیم.

از نحوه انگشت گذاری گرفته تا ریزه کاری ها و تکنیک های نوازندگی بایستی در مسیر درست پیش رود. اگر اینطور نباشد در نوازندگی مشکلاتی بوجود خواهد آمد که شاید قابل جبران نباشد.

کلاس پیانو فقط شامل نوازندگی صرف نیست؛ و همه موارد و اصول مربوط به نوازندگی، نت خوانی، روابط بین صدا ها و نت وکلیه اصولی که برای دانستن سواد موسیقی لازم است را شامل می شود.

 در شیوه آموزش پیانو در منزل به صورت خصوصی، مدرس هفته ای یک بار در روز و زمان مقرر به منزل هنرجو می‌رود و در مدت ۴۵ دقیقه به او پیانو می‌آموزد. این شکل از یادگیری ساز پیانو هم برای بزرگسالان و هم برای کودکان به‌ویژه در زمانی که با همه گیری بیماری کرونا روبه‌رو شدیم روشی بسیار کارآمد و البته پر استقبال محسوب می‌ شود.

برای آموزش پیانو در منزل، داشتن پیانو برای هنرجویان الزامی است. برای هنرجویان خردسالی که هنوز مشخص نیست به پیانو علاقه دارند یا خیر پیشنهاد می شود از پیانو رولی رنگی که دارای ۴۹ کلید است و یا پیانو دیجیتال بهره گرفت. با استفاده از پیانو رولی کودکان و یا کیبورد دیجیتال، ضمن فراگیری اصول اولیه آموزش پیانو میزان علاقه‌مندی خود را به ساز پیانو به خانواده نشان دهند. 

برای کسب اطلاعات بیشتر برای اینکه بدانید هنگام خرید پیانو به چه نکاتی باید توجه کرد، می توانید مطالبی که برایتان آماده کردیم را مطالعه کنید. 

عکس آموزش پیانو در منزل

فواید کلاس خصوصی پیانو در منزل

برگزاری کلاس‌ پیانو در منزل به شکل خصوصی برای کودکان فواید فراوانی دارد. کودک در فضای منزل احساس آرامش بیشتری دارد و همین امر به او کمک می‌کند تا با مربی پیانو خود ارتباط بهتری برقرار کرده؛ و اصول و قواعد را بهتر یاد بگیرد. در آموزش پیانو به ویژه به کودکان، برگزاری یک جلسه آموزش در هفته کفایت می‌کند. اما چنانچه فردی مشتاق و آماده باشد، همچنین خانواده و استاد پیانو برای برگزاری دو جلسه در هفته آمادگی داشته باشند، می‌توان نسبت به این امر اقدام کرد.

برگزاری کلاس‌های آموزش پیانو در منزل این فرصت را به هنرجو می‌دهد تا هر روز و هر زمان که راحت‌تر است کلاس داشته باشد. این ویژگی به ویژه برای کودکان مفیدتر است؛ چرا که خانواده می تواند با توجه به روال زندگی کودک خود بهترین زمان را برای آموزش پیانو به او انتخاب کند. فراموش نکنید زمان مناسب یادگیری در آموزش پیانو بسیار حائز اهمیت است. یکی دیگر از ویژگی‌های برگزاری کلاس خصوصی آموزش پیانو در منزل برای کودکان این است. خانواده‌ها می‌توانند میزان ارتباط کودک با استاد پیانو خود را به خوبی زیر نظر داشته و آن را تحلیل کنند.

تفاوت های آموزش پیانو در منزل یا آموزشگاه

نظم کلاس ها

نظم در آموزش باعث می شود تا فرد پیشرفت بیشتری در کلاس پیانو داشته باشد.کلاس هایی که در آموزشگاه برگزار می شوند، طبق روال خاصی هستند که دارای نظم بیشتری در زمینه آموزش است. اما کلاس هایی که در منزل برگزار می شود دارای انعطاف بیشتری است.

عکس کلاس پیانو

تاثیرگذاری

روانشناسان و محققان معتقدند که کلاس های آموزشی نباید در محل استراحت فرد و کسل آور باشد؛ همچنین کلاس ها باید دارای نور مناسب باشد و طرح آن به گونه ای باشد که باعث شور و نشاط و انگیزه در هنرجو شود. برگزاری کلاس های آموزشی در منزل بهتر است در اتاقی باشد که دارای فضایی انگیزشی و نور مناسب  باشد.

عکس تاثیرگذاری پیانو

میزان توجه فرد در کلاس

تمامی موارد توضیح داده شده و فضای آموزشیِ آموزشگاه ها به گونه ای است. که باعث توجه فرد می شود و همچنین در کنار آن از وسایل کمک آموزشی نیز استفاده می شود. همچنین کلاس های موسیقی باعث ایحاد فضای رقابتی بین هنرجوها می شود؛ که باعث می شود تا انگیزه ی فرد را بالا ببرد و در تمرین های گروه نوازی، هم نوازی با سازهای دیگر را می آموزند و در آن مهارت پیدا می کنند و در محیطی آکادمیک رشد موسیقی شان را بالا می برند. همچنین روانشناسان و محققان بر این باورند که افراد در جمع عملکرد بهتری از خود نشان می دهند که این از مزایای کلاس های گروهی است.

عکس کلاس گروهی پیانو

تمامی موارد ذکر شده نشان می دهد که آموزش موسیقی  چه در منزل و چه در آموزشگاه باید از برنامه ای خاص و اصولی پیروی کند تا فرد بتواند موسیقی را به صورت کامل یاد بگیرد.

 برای شروع یادگیری پیانو باید به روش‌های مختلف آموزش پیانو اشاره کردیم. البته توجه داشته باشیدکه هیچ روشی به تنهایی کامل نیست و در حقیقت، یادگیری پیانو بیشتر به خود شخص ارتباط دارد تا روش‌های مختلف یادگیری؛ و راه یک شخص برای یادگیری پیانو ممکن است به طور کامل با شخص دیگر متفاوت باشد.

در صورتی که نسبت به دوره‌های خصوصی آموزش پیانو در آکادمی موسیقی شهرآوا سوال بیشتری دارید، با شماره‌گیری ۰۲۱۸۸۲۵۱۲۲۲ با همکاران ما در شهرآوا تماس حاصل فرمایید تا از مشاوره رایگان همکاران ما بهره‌مند شوید.

همچنین در صورتی که مایل به شرکت در دوره ‌های کلاس های خصوصی آکادمی “شهرآوا” باشید، می توانید با چت آنلاین  با ما در ارتباط باشید و همکاران ما پس از دریافت اطلاعات شما، جهت پاسخگویی به سوالات شما در اسرع وقت با شما تماس می‌گیرند.

عکس آموزش پیانو
آخرین مطالب
مطالب مرتبط
موسیق ارف کودک

بهترین سن برای موسیقی کودکان

از چند سالگی میتوان کودک را به کلاس موسیقی برد؟ و یادگیری در سنین مختلف چه مزایایی دارد؟

موسیقی کودک عکس

آموزش گام به گام موسیقی ارف به کودکان

۱۱ گام آموزش موسیقی به کودکان از صفر تا صد و آمادگی برای انتخاب ساز تخصصی

موسیقی کودک شاد

معجزه موسیقی کودک

معجزه ای به نام موسیقی کودک که آینده کودکان را دگرگون می کند.

آکادمی موسیقی شهرآوا

دپارتمان سازهای کوبه‌ای

Shahravamusic95@gmail.com

۸۸۲۵۱۲۲۲