• تهران، شهرآرا، خیابان آرش مهر، روبروی درب بوستان شهرآرا، پلاک 54
  • شماره تماس 09369851365 _ 88283410 _ 88251222 -021

تنبک بهترین ساز کوبه‌ای برای کودکان

اهمیت یادگیری موسیقی در کودکان و معرفی تنبک بهترین ساز کوبه‌ای برای کودکان

آیا به راستی تنبک بهترین ساز کوبه‌ای برای کودکان است؟ چه تحلیل روانشناختی و موسیقایی برای این موضوع مطرح است؟ برای پاسخگویی به این نوع سوالات باید ابتدا از لزوم یادگیری موسیقی برای کودکان سخن گفت. اینکه اصلا چرا باید کودک موسیقی یادگرفته و چرا باید به نوع ساز و مربی او حساس باشیم؟ اگر چنین سوالاتی برای شما نیز مطرح است و یا اینکه دوست دارید اطلاعات بیشتری در این زمینه داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله حاضر را که توسط سایت موسیقی آموزشگاه شهرآوا تدوین شده است را مطالعه نمایید.

عکس تنبک دختر

آموزش تنبک

کلاس حضوری و آنلاین تنبک

تنبک

فروش ویژه انواع تنبک

چرا آموزش موسیقی برای کودک مهم است؟

آموزش موسیقی برای کودکان از نظر روانشناختی بسیار مهم است چرا که موسیقی نه تنها به کودکان کمک می‌کند تا مهارت‌های موسیقیایی خود را تقویت کنند، بلکه تاثیرات مثبت بسیاری بر روی رشد و توسعه شخصیت آنها دارد. آموزش موسیقی به کودکان از طریق آموزش نت خوانی، نواختن ساز و شرکت در گروه‌های موسیقی باعث می‌شود که کودکان به مهارت‌هایی مانند تمرکز، صبر، هماهنگی و همچنین خلاقیت و تخیل پرداخته و در طول زمان، این مهارت‌ها را تقویت کنند. همچنین، آموزش موسیقی می‌تواند به کودکان کمک کند تا احساسات خود را بیان و با احساسات خود ارتباط برقرار کنند. به طور کلی، آموزش موسیقی برای کودکان یک راه بسیار موثر برای پیشبرد رشد و توسعه شخصیت آنها محسوب می‌شود.

بر این اساس، آنچه در آموزشگاه موسیقی شهرآوا ملاک آموزش اساتید است، بر پایه رشد مهارت‌های ذکر شده بوده و به همین سبب سطح هنرآموزان در طی زمان با تلاش و پشتکار اساتید و هنرجویان ارتقا یافته و نتایج بسیار مطلوبی حاصل شده است.

برای شروع آموزش موسیقی به کودک از کجا شروع کنیم؟

آموزش موسیقی به کودکان از سنین پیش از دبستان می‌تواند یکی از بهترین راه‌ها برای توسعه هوش، خلاقیت و توانایی‌های هنری آن‌ها باشد. اما برای شروع این مسیر، بهتر است از کلاس ارف شروع کنید. در کلاس ارف، به هیچ‌وجه روش‌های آموزشی سنتی و خشک استفاده نمی‌شود. بلکه به جای آن، بازی‌ها و فعالیت‌هایی که به طور مستقیم با موسیقی و صدا ارتباط سرگرمی کننده‌ای دارند، به کودکان یاد داده می‌شود. این روش آموزشی، علاوه بر اینکه برای کودکان جذاب است، به آن‌ها اجازه می‌دهد تا خودشان را در موسیقی بیان و استعدادهایشان را کشف کنند.

در اینجا لازم به ذکر است که این روش‌های نوین در کلاس‌ ارف آموزشگاه موسیقی شهرآوا با جدیدترین متد روز دنیا برگزار شده و برای این کار از مجربترین اساتید موسیقی کودک درخواست به همکاری شده است. اگر شما به دنبال یک راه کاربردی و لذت‌بخش برای آموزش موسیقی به کودکان هستید، کلاس ارف آموزشگاه شهرآوا می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد. چراکه به کودکان این امکان را می دهد تا با لذت و بازی، به طور همزمان با توسعه هوش و خلاقیت، مهارت‌های موسیقی را فرا بگیرند.

چرا درک ریتم برای کودکان مهم است؟

درک ریتم برای کودکان بسیار اهمیت دارد زیرا این مهارت زندگی روزمره آن‌ها را بهبود می‌بخشد. ریتم عبارت است از الگوی تکراری از وقایع و صداها که در زندگی همه جا وجود دارد. کودکان برای انجام وظایف روزمره‌ی خود نیاز به ریتم دارند؛ مثلا در مواجهه با تکرار وقایع مثل خوردن صبحانه، رفتن به مدرسه، وقت گذرانی در مدرسه و … ریتم می‌تواند برای آن‌ها راهنمایی کننده باشد. همچنین درک ریتم به کودکان کمک می‌کند تا در یادگیری زبان، موسیقی و حتی ریاضی بهتر عمل کنند. با تمرین در درک ریتم، کودکان در مهارت‌های خواندن و نوشتن نیز بهتر عمل کرده و همچنین در حل مسائل ریاضی به دقت بیشتری می‌رسند. بنابراین، درک ریتم برای کودکان بسیار مهم بوده و می‌تواند در توسعه‌ی شخصیت و توانایی‌هایشان تأثیرگذار باشد.

چرا تنبک بهترین ساز کوبه‌ای برای کودکان است؟

تنبک به عنوان یکی از محبوب‌ترین سازهای کوبه‌ای در بین کودکان محسوب می‌شود. علت این محبوبیت می‌تواند در ذوق کوبش با هر دو دست و ایجاد صدای جذاب و توانایی تولید ریتم‌های شاد باشد. از طرفی تنبک به دلیل سادگی استفاده و نواختن آن، برای کودکان دوست‌داشتنی و جذاب است. این ساز همچنین در آموزش و پرورش کودکان نقش مهمی داشته و مهارت‌های ریتمیک و هماهنگی را در کودکان تقویت می‌کند. همچنین نواختن تنبک می‌تواند به توسعه هوش فضایی و ابداعی آنان کمک کند. به همین دلیل، تنبک به عنوان بهترین ساز کوبه‌ای برای کودکان شناخته می‌شود.

اگر قصد دارید استعداد کودکتان در نواختن تنبک را ارزیابی کنید، شما می‌توانید از مشاوره موسیقی آموزشگاه موسیقی شهرآوا در این زمینه کمک بگیرید.ظ

فروش انواع تنبک

آیا سازهای ضربی دیگر برای شروع یادگیری ریتم کودک مناسب نیستند؟

یادگیری ریتم برای کودکان یکی از مهارت‌های مهم در زمینه موسیقی است. برخی از والدین ممکن است به دنبال راهکارهای دیگری برای شروع یادگیری این مهارت در کودکان خود باشند، به عنوان مثال استفاده از سازهای ضربی متفاوتی مانند دف، دایره یا سایر انواع سازهای کوبه‌ای. با این حال، استفاده از سازهای ضربی دیگر نیز می‌تواند بسیار مفید و مناسب باشد. این سازها می‌توانند انواع مختلفی داشته باشند. هر یک از این سازها می‌توانند به کودکان کمک کنند تا با مفهوم ریتم آشنا شده و توانایی‌های موسیقی خود را تقویت کنند. استفاده از این سازها همچنین می‌تواند به کودکان کمک کند تا به شناخت و تمرین کردن انواع مختلفی از ریتم‌ها پرداخته و در نتیجه درک عمیق‌تری از موسیقی و ریتم پیدا کنند. بنابراین، استفاده از سازهای ضربی دیگر نیز می‌تواند راهی موثر برای شروع یادگیری ریتم در کودکان باشد.

در یک نگاه کلی، تمام سازهای کوبه‌ای برای کودکان جذابیت دارند. این شاید به دلیل شور و هیجانی باشد که از نواختن آنها حاصل می‌شود. با این وجود از آنجایی که نمی‌توان تمام سازها را به یکباره شروع کرد، اگر برای انتخاب بهترین ساز کوبه‌ای برای فرزندتان دچار مشکل شده اید، و یا از علاقه او به ساز خاصی مطمئن نیستید، نگران نباشید، چرا که اساتید مجرب آموزشگاه موسیقی شهرآوا بهترین مشاوره را در این زمینه در اختیارتان قرار داده و آموزشی متناسب با توانمندی کودکان را ارئه می‌دهند.

بهترین روش برای خرید تمبک چیست؟

اکنون که ساز تمبک را برای یادگیری انتخاب نموده اید، پیشنهاد می‌کنیم قبل از شروع آموزش تنبک با ویژگی‌های ساز کودک آشنا شده و سپس برند پیشنهادی استاد خود را از فروشگاه موسیقی شهرآوا تهیه نمایید. خرید تمبک از شهرآوا دارای مزایای بسیاری مانند تنوع ساز، قیمت‌های مناسب و امکان سفارش ساز مورد نظرتان است. در ادامه به چند ویژگی مهم تمبک کودک اشاره می کنیم:

اندازه دهانه تمبک کودک

اندازه و وزن تمبک کودک بین ۱۸ تا ۲۲ اینچ ساخته می شود تا نواختن آن برای کودک آسان و قابل حمل و نقل باشد. دهانه تمبک ۱۸ اینچ صدایی زیرتر تولید تمبک ۲۰ اینچ صدایی متعادل و تمبک ۲۲ اینچ صدایی بم‌تر تولید می‌کند.

وزن تمبک کودک

وزن تمبک کودک معمولاً بین ۱ تا ۲ کیلوگرم است. وزن تمبک بر راحتی حمل و نقل و نواختن ساز تأثیر می‌گذارد. تمبک‌های سبک‌تر برای کودکان راحت‌تر است. تمبک ۱۸ اینچ بین ۱ تا ۱.۵ کیلوگرم، تمبک ۲۰ اینچ بین ۱.۵ تا ۲ کیلوگرم و تمبک ۲۲ اینچ بین ۲ تا ۲.۵ کیلوگرم است.

با این حساب بهترین روش برای خرید تمبک کودک مراجعه به نزد استاد مربوطه و مطلع شدن از نوع ساز لازم برای هنرجو است.

آموزش تنبک

کلاس حضوری و آنلاین تنبک

تنبک

فروش ویژه انواع تنبک
آخرین مطالب
آکادمی موسیقی شهرآوا

دپارتمان سازهای کوبه‌ای

Shahravamusic95@gmail.com

۸۸۲۵۱۲۲۲