• تهران، شهرآرا، خیابان آرش مهر، روبروی درب بوستان شهرآرا، پلاک 54
  • شماره تماس 09369851365 _ 88283410 _ 88251222 -021

نت تنبک باباکرم

یادگیری نت تنبک باباکرم و ریتم نت تنبک باباکرم

نت تنبک بابا کرم یکی از کاربردی ترین ریتم ها و نت های تنبک است که در محافل به عنوان یک ریتم شاد از آن استفاده می‌شود. احتمالا اصطلاح باباکرم را در موسیقی‌های شاد و روحوضی زیاد شنیده‌اید. این نوع رقص قدیمی بیشتر در گذشته‌ها رواج داشت و شامل حرکات موزون در شانه و کمر بود. امروزه نیز با وجود خلق رقص‌ها و حرکات جدید همچنان رقص باباکرم طرفداران زیادی دارد و شادی را برای جمع به ارمغان می‌آورد. در اینجا اجرای نت و ریتم بابا کرم برای تنبک را به شما آموزش می‌دهیم.

بابا کرم تنبک نت تنبک باباکرم

آموزش تنبک

کلاس حضوری و آنلاین تنبک

تنبک

فروش ویژه انواع تنبک

دانلود نت تنبک بابا کرم | همراه با آموزش

نت تنبک باباکرم

باباکرم چیست؟ نت تنبک آن چگونه است؟

بد نیست بدانید که شخصیت باباکرم از اسم کرم کریمی یکی از گنده لات‌های تهران قدیم الهام گرفته شده و حالا در تاریخ موسیقی ماندگار شده. رقص باباکرم نوعی رقص قردار است که در آن با پوشیدن کلاه و کت به ایجاد حرکات موزون در شانه و کمر می‌پردازند. این آهنگ که یکی از ساخته‌های فتح الله ریاحی است برای رقص کوچه بازاری کاربرد دارد و پس از گذشت سال‌ها همچنان از رونق نیوفتاده. به طوری که حتی در مهمانی‌ها و دورهمی‌ها نیز این رقص همچنان کاربرد دارد.

متن آهنگ باباکرم

هرچقدر ناز کنی ناز کنی، باز تو دلدار منی

هرچقدر عشوه کنی، ادا بیای، باز تو غمخوار منی

بابا کرم دوست دارم، بابا کرم دوست دارم

ای دریغا که ندانسته گرفتار شدم

اول عشق و خوشی نزد تو من خوار شدم

بابا کرم دوست دارم، بابا کرم دوست دارم

قبل از اینکه  بدانیم ریتم نت تنبک باباکرم چگونه است باید در ابتدا با مفهوم میزان شش هشتم ساده آشنا شویم.

میزان شش هشتم ساده

میزان شش هشتم ساده در نت تنبک باباکرم از جمله ریتم‌های موسیقی است که به عنوان میزان ترکیبی دو ضربی شناخته می‌شود. یعنی برای تولید آن از دو میزان ساده و دو ضرب استفاده می‌شود. الگو ضربی شش هشتم به شکل زیر خوانده می‌شود:

یک دو سه – یک دو سه – یک دو سه

اگر میزان ما از نت چنگ ساخته شده باشد هر شماره نشانگر نت چنگ است. در حالی که اگر نت سیاه نقطه‌دار باید هر شماره آن به اجرای یک نت سیاه می‌پردازد. نقطه در کنار هر یک نت، یک نیم ضرب به کشش آن اضافه می‌شود. پس می‌توان گفت که کشش نت سیاه نقطه‌دار معادل کشش سه نت چنگ است.

شش هشتم نقطه‌دار یا باباکرم

اگر در کسر میزان شش هشتم حالت باباکرم اجرا شود اولین نت چنگ تبدیل به چنگ نقطه‌دار می‌شود. در این حالت نت چنگ دوم به دولاچنگ تبدیل می‌شود و در نواختن فاصله بیشتری دارد. بعد از آن به نت چنگ سوم می‌رسیم. این سرعت و توقف باعث ایجاد شش هشتم نقطه‌دار یا باباکرم می‌شود و نت تنبک باباکرم را شکل می‌دهد.

فروش انواع تنبک

نت تنبک باباکرم یا شش و هشت نقطه دار

برای اینکه بتوان راحت‌تر ریتم نت تنبک باباکرم را درک کرد باید تصویر نت شش هشتم ساده را با تصویر شش هشتم نقطه‌دار مقایسه کرد. در اینجا متوجه قرارگیری نت‌ها در تغییر در ریتم می‌شویم.نت شش هشتم ساده

همانطور که در این تصویر می‌بینید شش هشتم ساده از دو ضرب با نت های چنگ تشکیل شده است.

نت شش هشتم نقطه دار

در این تصویر می بینیم که نقطه‌ای در کنار اولین نت چنگ قرار گرفته است و کشش آن را به اندازه یک نت دولاچنگ اضافه کرده است. این تغییر سبب شده تا ریتم لنگ شود که حاصل آن شش هشتم نقطه دار یا بابا کرم است.

 

آموزش سایر نت های تنبک

اگر دوست دارید تا نت تنبک باباکرم یا دیگر انواع نت‌‌ها را یاد بگیرید می‌توانید روی کمک شهرآوا حساب کنید. همکاران ما با سال‌ها تجربه در حوزه تدریس انواع ساز به شما کمک می‌کنند. برای آگاهی از شرایط کلاس‌ها کافیست با پرسنل ما تماس بگیرید.

اگر قصد یادگیری نت تنبک باباکرم یا دیگر نت ها را دارید شهرآوا در کنار شماست. مربیان ما با سال‌ها تجربه در کنارتان هستند تا به شما کمک کنند. برای آگاهی از شرایط کلاس‌ها و آموزش تنبک کافیست با پرسنل ما تماس بگیرید.

آموزش تنبک

کلاس حضوری و آنلاین تنبک

تنبک

فروش ویژه انواع تنبک
مطالب مرتبط

معرفی کارگاه‌های تنبک

معرفی بهترین و معروف ترین کارگاه های ساخت تنبک
یادگیری علامت‌های اجرایی و اجرای آن‌ها بر روی تنبک
کلاس تنبک به صورت حضوری در تهران و آنلاین از سراسر جهان ...
آموزش تنبک به کودک مهم‌ترین قدم برای ورود کودک به موسیقی
یادگیری ریتم‌های ۲/۴ و۶/۸ و ... و اجرای آن‌ها بر روی تنبک
آخرین مطالب
آکادمی موسیقی شهرآوا

دپارتمان سازهای کوبه‌ای

Shahravamusic95@gmail.com

۸۸۲۵۱۲۲۲